

CO to? Gra obserwacyjna i ćwicząca refleks | Vilac
Opis
CO to? Gra obserwacyjna i ćwicząca refleks | Vilac
Wyciągnij jedną kartę i za pomocą drewnianych elementów z zestawu utwórz obrazek (masz na to 60 sekund). Pozostali gracze muszą odgadnąć hasło z karty. Na miejsca, gotowi, start!
Taka zabawa rozwinie zmysł obserwacji i wyobraźnię dziecka.
+4 lata
Wymiar opakowania: 26,5x17x3,5 cm
Zawartość gry:
4 pionki ponad
200 drewnianych kolorowych elementów
100 ilustrowanych kart
mała plansza z punktami pod pokrywką
1 klepsydra
Zasady gry:
W obu wariantach gry gracze mają jedną minutę, aby odgadnąć, co widnieje na karcie. W zależności od wieku graczy można wydłużać bądź skracać czas gry (a nawet zupełnie z niego zrezygnować).
GRA SOLO. Od 3 graczy. (Jeden gracz daje do zgadnięcia obrazek pozostałym graczom):
Przygotowanie do gry: Każdy z graczy umieszcza swój pionek na linii startowej na planszy z punktami. Gra się z wykorzystaniem wszystkich kart. Jeden z graczy wyciąga jedną ilustrowaną kartę i nie pokazuje jej pozostałym graczom. Nic nie mówiąc, w ciągu minuty musi pokazać graczom, co znajduje się na karcie, łącząc ze sobą dowolną liczbę drewnianych elementów. Gracz, który odgadnie pierwszy zdobywa punkt i przesuwa swój pionek na kolejną linię na planszy. Gracz, który pokazywał również zdobywa jeden punkt i przesuwa swój pionek o jedną linię. Kartę odkłada się na bok. Jeśli graczowi łączącemu elementy nie uda się skutecznie „pokazać” ilustracji z karty w wyznaczonym czasie lub jeśli pomaga sobie mówieniem, nie zdobywa on żadnego punktu i musi odłożyć kartę pod kupkę. Następnie kolejny gracz ciągnie kartę i usiłuje sprawić, by pozostali gracze odgadli widniejącą na niej ilustrację. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze na pole z zajączkiem.
GRA w DRUŻYNIE. Od 4 graczy.
Przygotowanie do gry: Każda z drużyn ustawia swój pionek na linii startowej na planszy do gry (pod pokrywką) Gra się z wykorzystaniem wszystkich kart. Gracze dzielą się na 2-3-osobowe drużyny. Jeden gracz wyciąga ilustrowana kartę i nie pokazuje jej swojej drużynie. Nic nie mówiąc, musi pokazać swojej drużynie, co widnieje na karcie, łącząc ze sobą dowolną liczbę drewnianych elementów. Drużyna ma minutę, by odgadnąć, co znajduje się na karcie. Jeśli jej się to uda, przesuwa swój pionek na kolejna linię planszy z punktami. Jeśli graczowi łączącemu elementy nie uda się skutecznie „pokazać” ilustracji z karty w wyznaczonym czasie lub jeśli pomaga sobie mówieniem, jego drużyna nie zdobywa żadnego punktu. Wykorzystana karta trafia zaś pod kupkę. Następnie zagrywa kolejna drużyna. Wygrywa drużyna, która pierwsza dotrze na pole z zajączkiem.