

Gra planszowa "Wilku, wilku gdzie jesteś?" | Vilac
Opis
Gra planszowa "Wilku, wilku gdzie jesteś?" | Vilac
Super gra planszowa, zainspirowana dobrze znaną bajką o Wilku i trzech świnkach. Można grać w 2 lub 3 osoby na dwa sposoby.
Najważniejsze jednak jest to, żeby nie dać wilkowi zdmuchnąć domku!
Bawiąc się, dziecko uczymy współpracy, logicznego myślenia i sprytu, ale również dostarczamy dużo radości i śmiechu!
+3 lata
Wymiar opakowania: 25x25x6 cm
Zawartość zestawu:
- 1 drewniana plansza (4 kawałki puzzli)
- 1 drewniany wilk (5 elementów do ułożenia jeden na drugim)
- 3 pionki (świnki)
- 3 domki do zbudowania (po 5 elementów każdy)
- 1 kostka do gry
Przygotowanie do gry:
Złożyć 4 kawałki planszy do gry
Wersja kooperacyjna:
Cel gry:
Gra została zainspirowana słynną XVII-wieczną francuska wyliczanką (Loup y-es-tu?) oraz historią o trzech małych świnkach. Świnki grają razem przeciwko wilkowi. Wilk ubiera się, a w tym czasie należy szybko zbudować domek ze słomy, następnie z drewna, a na końcu z cegły. Kiedy ostatni domek jest ukończony (jest położony dach), gra zostaje zatrzymana, świnki są bezpieczne, a partia wygrana! Uwaga! Jeśli wilk jest gotowy przed ukończeniem budowy domku z cegły, może zdmuchnąć konstrukcje i partia jest przegrana!
Przebieg gry: Troje graczy staje na polu startowym. Grę rozpoczyna gracz najlepiej naśladujący świnkę. Rzuca kostką.
Wskazania kostki:
- Gracz przesuwa swój pionek do przodu zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.
- Ubiera się wilka (jeden element jednocześnie, zaczynając od łap) lub dmucha, jeśli wilk jest już całkowicie odziany.
- Gracz może ściągnąć jedną sztukę odzieży z wilka, dodać element do któregoś z domków lub zagrać ponownie.
Pola specjalne:
- Zaczyna się budowę lub dorzuca jeden element dla jednego domku.
- Zaczyna się budowę lub dorzuca 2 elementy do jednego domku.
- Odejmuje się jeden element od budującego się domku.
- Uwaga: jeśli domek jest już ukończony, nie można go rozebrać.
- Dodaje się wilkowi 2 elementy garderoby. Jeśli zostaje do włożenia tylko kapelusz, nakłada się go i zdmuchuje.
Poszczególne przypadki:
Jedynie domek ze słomy jest ukończony, a wilk jest w całości ubrany. W takim przypadku, jeśli kolejny gracz rzuci kostką i wypadnie ścianka z kapeluszem, wtedy należy zdmuchnąć domek ze słomy. Świnki nie są już bezpieczne, partia jest przegrana! Dopóki wilk nie zdmuchnie domku, partia trwa nadal.
Domek ze słomy oraz domek z drewna są ukończone, wilk jest w całości ubrany. W takim przypadku, jeśli kolejny gracz rzuci kostką i wypadnie „kapelusz”, musi zdmuchnąć domek ze słomy. Świnki są jeszcze bezpieczne, ponieważ chroni je domek z drewna. Jeśli kolejny gracz znowu wyrzuci „kapelusz”, musi zdmuchnąć domek z drewna. Partia jest przegrana! Dopóki wilk nie zdmuchnie domków, partia trwa nadal.
W momencie położenia dachu na domku z cegły, partia jest wygrana, a małe świnki bezpieczne!
Wersja indywidualna:
Cel gry:
Świnki grają każda z osobna przeciwko wilkowi. W tym wariancie gry domek z cegły może być zdmuchnięty podobnie jak pozostałe. Aby wygrać, każda ze świnek musi zbudować własny domek i dotrzeć pierwsza na swoje pole startowe, zanim wilk będzie całkowicie ubrany i gotowy do zdmuchiwania.
Przebieg gry:
Każdy z graczy staje na swoim polu startowym i wybiera domek, który chce zbudować. Gracz najlepiej naśladujący wilka rozpoczyna grę. Rzuca kostką. Wskazania kostki oraz pola specjalne odczytuje się tak, jak w wersji kooperacyjnej. Za wyjątkiem:
- Gracz może zdjąć sztukę odzieży wilkowi lub zagrać ponownie.
- Gracz odejmuje element ze swojego domku, nawet jeśli ten jest ukończony. Kiedy wilk jest całkowicie ubrany i jeśli kolejny gracz rzuca kostką i wyrzuci „wilka”, jego domek zostaje zdmuchnięty (przez innego gracza). Dla tego gracza partia jest zakończona. Dopóki któraś ze świnek nie dotrze do swojego pola startowego, jej domek jest zagrożony zdmuchnięciem.
W danej rundzie można trafić tylko jeden raz na to pole. Po przejściu pętli, przeskakuje się.